Monday, July 5, 2010

M Y . B E S T . F R I E N D . W E D D I N G


Selamat Pengantin Baru untuk my best friend ni Saniah Husin dan pasangan Kairul. Majlis berlangsung di Bukit Rambai Melaka. Aku telah menjadi jemputan istimewa.. hehe kerana telah menjadi si tukang kipas hari itu *lepas ni turn aku, ko lah jadi tukang kipas aku!*. Bertolak dari Terengganu jam 9.30 malam dan ko banyangkan bila sampai stesen bus Melaka jam 5.30 pagi. Perghh lame giler dok dalam bus. Dah le sejuk.


Pelamin dan Bilik Pengantin
*jagan marah yer kerol, aku dah tidur lu dalam bilik tu sebelum ko! hehehe*


The Hantaran's yang serba meroon
*habis semua orang aku tanya kaler meroon tu macam mana! nak cari baju tukang kipas punya pasal*


Makanan di meja pengantin
*sebab dah duduk sebelah pengantin, tak leh la berlari lari nak ambil gambar. tapi sempat jugak lah snap beberapa keping gambar, tu pon tak dapat cari engle yang cantik!*


With baju Jawa
*memang rupa jawa la weh. tapi memang cantik masa ko pakai baju nih*


Gambar outdoor di belakang rumah
*si tukang kipas ini sepatutnya hanya menemankan si pengantin ajer, tolong touch-up make-up ke, tolong betul betul baju ke, tapi kena tolong cameraman pegang flash camera! apekah? tapi gambar yang di ambil memang cantik gilers dah tak yah edit edit lagi. bagus gak dapat ikot leh belajar sikit sikit cara amik gambar nih.*


Lihatlah jari ku, eh.. cincin ku.. ngee~
*before nikah. aku tau rahsia disebalik cincin itu*


Peace
*dalam berdebar debar tu sempat berposing. aku tau ko sangat tak tentu arah masa tu nia*


Selamat dah nikah dengan dua kali lafaz
*Tahniah*


Di hari langsung dengan berbaju colour meroon
*dan itu dia fizi our x neighbour. si shidee and cousin fizi tu segan nak masuk. pak cik tak datanggg... ko memang nak kena pak cik, lama cik tak jumpa ko!*


Makan time
*ape pasal si tukang kipas lelaki itu cam gitu?*


And azie yang sampai dengan pak tam semasa kami sibuk sibuk makan di meja pengantin
*ape laaa lambat, tak tengok aksi aku semasa menjadi si tukang kipas yang jalan laju*


Dan dua orang tukang kipas yang bergaya gaya


Bile lama tak jumpa
*kembalikan zaman kegemilangan yang suka bergambar*


Gelak tipu
*bile lah lagi agaknya dapat jumpa sesama lagi?*


Okeh, selepas ini turn siapa pulak di antara si tukang kipas dan azie?


Posing azie, biar pak tam jadi cameraman kite!


To NIA
Semoga ko tabah menjalani kehidupan sebagai seorang isteri. Ape ape pon yang mendatang ko anggap lah itu dugaan kehidupan berumah tangga dan yang penting ko harus sabar, bukan mudah nak menjadi orang yang sempurna dimata orang lain.


To AZIE
Dulu ko sibuk berebut tarikh ngan aku 10102010. bagaimanakah dengan agenda perebutan kite?

2 comments:

wani ezryl * said...

gmbr outdoor tu boleh inspired kita utk ambik gmbr kat tingkap2 di kg cina!! ^^v

syira said...

setuju wani