Thursday, August 25, 2011

Iftar



Assalamualaikum




Bersiap sedia waras esok balik kampung, wroomm

Roadtax : ok, dah di hidupkan
Tayar : ok, sudah tukar
Servis : ok, lambat lagi tarikh servis. lolx.
Minyak : ok, esok pagi kita isi kasi penuh



entry ini penuh gambar makanan



Iftar di Batu Buruk Beach Resort
*thanks kepada yang membelanja*



Ini yang aku makan. Sikit je nih, banyak lagi makanan yang aku tak ambil. Tapi sayang tak sempat nak ambil kambing bakar. Rugi.



Iftar di Hotel Grand Continental Kuala Terengganu
Tengok tu siap ada orang nyanyi-nyanyi lagi *kak, ada part time tak nak menyanyi kat sini?*



Bersama selambakan makanan yang terhidang *berazam untuk makan sebanyak mungkin supaya nilainya lebih dari apa yang dibayar. ha ha ha. tamak*



Makan bersama mereka
*Itu dia selambakan makanan yang terhidang. Ini baru part 1, belum masuk part 2*



Table kami sebelah buffed, memang senang nak ambil makanan



Aku punya menu malam tu, tapi ini tidak termasuk gambar mee goreng mamak yang awesome. fuahaha *dah ambil banyak-banyak makanan, lupa nak ambil air T_T*



ABC



Sate



Tart telur. Tiba-tiba sepiring dengan serunding daging T_T



Desert. Aiyoo aku nak makan desert yang comel-comel, tapi takda lah. Semua biasa-biasa je. *Kuih yang warna kuning tu sedap*



Selepas solat Maghrib, turun semula tempat makan dan makan nasi pulak
*5 jenis lauk yang ada dalam pinggan aku, itu pon dah skip beberapa jenis lauk. aku paling suka ayam goreng dia, sedap weh*



Okeh kami dah kenyang *masa untuk berjalan pula*



Oleh kerana perut dah kenyang, gaya bergambar pon macam sopan je aku nih. lolx.


Dah siap makan, kami berjalan pula ke Shah Bandar yang ada buka banyak gerai-gerai. Ada la sikit-sikit rupanya macam Uptown. Dari hotel ke Shah Bandar ni tak jauh , tapi mashaAllah nak cari parking, berpusing 2-3 kali baru jumpa *ramainya manusia di Kuala Terengganu ni yang bershopping*


Sekarang ni bila hari raya dah dekat, umat manusia di Bandar Kuala Terengganu tu ramai gilers. Dengan jalan yang sesak mengalahkan KL, entah datang dari pelusuk mana agaknya T_T. Jangan harap aku nak bersiar-siar masuk bandar kalau takda hal penting.




Ini masa jalan kat pasar terjumpa kedai jual lampu. Comel.




Semalam pun ada Iftar di Paradise Duluxe. Harap maaf ya sebab tidak ada gambar, maklumlah duduk semeja dengan pengarah dan bos-bos besar. Jadinya sengan nak ambil gambar.




Kepada semua readers, saya Syira a.k.a Syiro ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan Selamat Hari Raya, dan kepada mereka yang memandu untuk pulang berhari raya Semoga Selamat Sampai ke Destinasi dengan selamat. Sila pandu mengikut had laju yer :)




Sekian, bye
[mari puji memuji tuhan yang ESA]




1 comment:

wani ezryl * said...

selamat beraya jugak kat ko & family! ^^ ampunkan salah silapku terhadapmu. eceyy.