Monday, August 27, 2012

hair


Assalamualaikum and Helo polo :)

Selamat hari raya semua ^^. Mood raya masih menebal walaupun hari ini sudah 9 syawal *hoish I baru balik KT semalam, so minggu ini kita beraya* beraya sangat la kite ni kan!

Sebenarnya hari ni menjejakan kaki ke opis dengan pakaian tidak formal langsung, maklumlah pagi-pagi sudah berlatih kawad untuk sambut merdeka nanti! lolx! kali terakhir berkawad time sekolah. Opis ni selalu buat last minute, berlatih kawad pon 3-4 hari je, huhh memang berterabur la nanti.

Ok done cerita kawad, itu nanti kita update lain. Kali ni nak update pasal rambut je, hehe *entry raya pon lain kali sebab gambar raya takda! lolx!*

Pernah tengok perempuan tanpa rambut? huh tiba-tiba pula tanya pasal perempuan tanpa rambut apa kaitan pulak! memang takda kaitan pon saja nak panjang-panjangkan entry -_-'

Sila bertahan sebab entry ini menampilkan model yang gojes-gojes *tak nak kalah weh*





Dolu-dolu masa I free hair sikit lebih kurang rambut panjang berjela macam nih. Bila rambut panjang dan tebal maka kosnya pon agak tebal.




Kerimasan dan selalu sakit kepala kerana rambut yang berat so kita potong pendek. Nah tuan kedai sure akan tanya tiga empat kali betul ke tidak nak potong rambut pendek. Serius aku nekad je. Bila dah pendek terasa ringan nya, mula-mula memang rasa tak biasa dan tak boleh tidur malam mengenangkan rambut dah pendek! Ahhh redha je :)




Memang nekad hanya mahu berambut pendek sepanjang tahun so, setiap 2-3 bulan akan ke saloon untuk di trim. Biasa gunting rambut dulu kat USJ, bila dah pindah jauh kita trim rambut kat segamat, sekali cina tu trim betul-betul! amik kau dari rambut 'jelita' ke rambut 'rihanna'




Dari rambut 'rihanna' kita biar dia memanjang dengan dengan jayanya. Masa ni dah start bertudung jadinya kita biar saja, dah tak payah nak trim-trim dan buat treatment selalu. Bila kita bertudung rambut akan jadi lagi sihat dari free hair. Yer lah rambut tu dah tak kena matahari dan habuk *serius* dalam proses rambut ini memanjang payah nak jumpa rambut yang terbelah dihujung, ok je tengok cuma dari lurus dia jadi bengkok sikit sebab selalu kena ikat :)




Ehem ehem caya tak kalau cakap rambut I dah bertukar jadi macam ni? hehe. Super comel rambut dia nih! sangat cemburu I tengok rasa nak rentap-rentap jek! haha. Gara-gara terpengaruh sekali lagi dengan cerita korea I pergi saloon potong pendek dan buat digital perm *masa tengah buat tu dah macam alien je, berwayar-wayar atas kepala nih* sanggup I membuang duit untuk puaskan hati, lolx!



bye :)

No comments: