Monday, April 11, 2011

NeoReader

Last weekend aku telah berjaya meng-update henpon canggih aku nih *perasan bukan kau yang update le syiro! adik kau yang buatkan* bila dah update henpon ni barulah macam laju sikit. Ntah macam mana ada pulak NeoReader kat application aku nih. binatang apakah ini? binatang berkaki 6 kah? tinggi-tinggi kah? buncit-buncit kah? aishh.



"ape benda apit NeoReader nih?"

"mana apit tau!*



Hari ini dengan gigih meng-google NeoReader *tak sia-sia google ni wujud, senang bebenau nak cari maklumat* finally tau dah apa NeoReader. apa yang aku paham NeoReader ini ialah :

  • sejenis barcode 4 segi
  • scan barcode ni pada henpon boleh access mobile web dengan pantas tanpa perlu menaip

Dekat mana boleh jumpa barcode ni? biasa dia ada dalam magazine, iklan-iklan mana-mana billboards ke. tak pasti pula barcode ini sudah digunakan secara meluas di Malaysia ataupon tidak. tapi kebetulan semalam terjumpa barcode ini di magazine dalam flight air asia, sesiapa yang nak naik flight tu nanti bolehla belek-belek magazine nye ek.





ini adalah salah satu contoh barcode yang aku create
*kalau tak caya, cuba scan guna henpon korang sekarang*



Sekian entry kali ini, sesiapa yang berminat bolehla men-download NeoReader ni pada henpon canggih anda. selamat mencuba. bye.
[something deep inside]

3 comments:

Danial Marzuki said...

stail gila...mcm na ko wat ni???
siap utk blog ko lg kan...

syira said...

hehe~
ko try buat kat sini http://www.neoreader.com/create-your-own-code

wani ezryl * said...

camne nk scan, xdload app dia!! ihihi

baru teringat dlu time keje private, company kitorg ada buat benda ni.. scanning pakai mobile jugak. tp namanya kite dah lupa!! projek jual kat luar negara. lolx