Monday, July 11, 2011

Movie Orang Putih vs Movie Melayu Cakap Cina


Hello Polo ;)

Hari aku nak kongsi sikit movie yang aku tengok baru-baru nih, takda la nak komen apa-apa bukan aku ni pengkomen tegar, setakat komen sikit-sikit bila depan tv tu ada lah *tipu! he he takda maknanya sikit!*


Enchanted

Last Saturday nite tv2 tayang movie ni. Mula-mula takda nak layan movie rasa nak tidur aje, maklumlah dah pukul 12 malam. Tunggu dulu sekejap 5 minit, cerita apa nih kan tak pernah dengar pon tajuknya, merungut jugak apahal dia pergi tayang cerita kartun tengah malam! tunggu lagi 10 minit, lama-lama best pula cerita ni.

Boleh tahan cerita nih, dari dunia kartun ke dunia realiti *memang merepek* aku suka aja tengok cerita-cerita merepek dan tak masuk akal macam nih.



Yang ini aku baru tengok semalam. Aku tak beli dvd cetak rompak ek, cuma tengok di panggung opis je, he he he. Ini adalah cerita melayu.

Orang melayu cakap macam cina
Orang india cakap macam cina
Orang cina cakap macam gengster

Orang melayu gaduh dengan melayu
Orang cina jugak yang menang!

Orang melayu sila berfikir sebelum bertindak



Sekian, selamat menonton :)


3 comments:

Anonymous said...

aku rase mcm dorg nk memberi hint kat org melayu je...

x sedar lg x tau la...

-hajarun-

YOUsoF said...

Cerita atas tu tak tengok habis.. tapi ala² comel dan best la..


Cerita yang bawah tu.. hmmm anda fikirlah sendiri... ;D

syaEYRA said...

hajarun^cite tu dpt 8 juta, kebanyakan org melayu pon yg tengok, masih tak paham lagi..

YOUsof^memang comel cerita enchanted