Thursday, November 29, 2012

Awesome KL


Assalamualaikum & Helo Polo :)

"tanah tumpahnya Negaraku"

Sapa cakap malaysia tak cantik? meh sini aku nak lesing sikit! *ewahh garang bebeno pulak! haha* cita-cita kami yang berkursus conservation untuk tamatkan siri kursus sehingga yang ke 3 akhirnya tercapai, cuma impian nak masuk istana lama tidak terlaksana, sadis.

Ini pertama sekali attend kursus paling sempoi, tanpa nota, tanpa slide bahasa ingeris, tanpa rasa bosan, tanpa perlu menjawab ujian, tanpa perlu berkesejukan dalam aircond dan tanpa segalanya. haha. Kursus kami naik bus 'hop-on-hop-off' sapa yang tak tahu jangan duk mesia ek!

Berkumpul di Menara TIMA, pheww tempat lama guwe! adakah kekasih-kekasih lama masih disana? nantikan kemunculan saya semula ya :)



Friend Caw. Arkitek
*nora, cikgu, karim & me*

Mula-mula eksyen masing takmau duk kawasan berbumbung sebab panas. Lama-lama macam tak leh tahan tengok kat luar, beransur berangkat ke tempat panas tanpa bumbung ini, fuaaa cantiknya KL. Selama ni naik kereta tak nampak sky view KL


Aigooo
 Biar berpanas dek terik mentari, janji hati puas dapat tengok keindahan KL









One of my fav pic

With Nora
 Asik amik gambar bangunan jek! kita amik gambar sendiri pulak, hehe


First time tengok menara KL dekat-dekat
 Malangnya bus ni cuma lalu sampai kaki menara je, lepastu terus turun bawah semula! lolx!



Suka tengok bangunan macam nih


Rumah Penghulu Abu Seman
Rumah lama yang awesome, sebenarnya kursus ni kita buat lawatan ke tempat-tempat yang menjalankan aktiviti konservasi, maksudnya kita baik pulih rumah/bangunan lama dengan mengekalkan ciri-ciri asal dia. Lebih kurang macam tu lah maksudnya.

Rumah ni asalnya di Perak, lepastu di pindahkan ke KL, nak tahu macam mana dia kena pindah boleh la datang sendiri kat tempat nih :)


Tiada lama, tiada baru

Berlatar belakangkan The Royal Chulan Hotel
*hotel ni bercirikan senibina Terengganu*

Yeahhhh
Destinasi seterusnya, Istana Negara. Sepatutnya kami pergi Istana lama, tapi disebabkan kesilapan teknikal makanya cuma ke sini saja kita itu pon tengok dari pagar jek! Kata orang yang bawa bus tu, kalau bendera kuning berkibar maknanya raja kita ada di Malaysia, kalau tak maknanya tu gi luar negara. Masa tu nampak bendera berkibar, ingat nak datang raya tapi sebab raya dah habis kita tengok jek! lolx!


Nora

Ewahh nak jugak



Saya sudah pusing KL, saya sudah menikmati keindahan bangunan pencakar langit di KL, anda bila lagi? haha. Lepas ni nak aim negara mana pulak dengan kendahan bangunan pencakar langit? kita ke negara jiran pulak, rancang-rancang nak gi bulan depan, tapi macam tak sempat jek! awal tahun depan kita pergi. hehe. sapa nak ikot? kalau nak ikot kena bayarkan tiket USS I, hehe.


bye

No comments: